onsdag 4. juli 2012

Sydenferie i bikini

Jeg er i syden. Jeg har med bikini. Faktisk har jeg med fire. Og de er nesten for store alle sammen. Jeg har med sommerkjoler og det er så deilig å kunne ta på seg kun ett plagg så er jeg påkledd.

Bikini ja. Joda, jeg går i bikini. Jeg har vel aldri følt meg komfortabel i bikini i offentlighet før. Det forstår jeg ikke, spesielt når jeg var 17 og veide 10-15 kilo mindre enn jeg veier idag. Fremdeles følte jeg med tjukk da. Synd. For jeg tror jeg kunne hatt en bedre ungdomstid om jeg hadde hatt et bedre selvbilde. Nå, går jeg i bikini. Andre ser meg i bikini. De ser valker og sikkert arrene også. Det driter jeg i for å si det på godt norsk. Jeg føler meg komfortabel. Det har ikke noe med vekt og overvekt å gjøre. Det har med hodet å gjøre. Så, for alle de som syns de er feite, og som egentlig ikke er det, synd for dere - for hva dere går glipp av. Skikkelig synd! Dette er jeg ferdig med. Og om det var overvektsoperasjonene som har fått rista hodet på plass, ja, fremdeles verd det!

Klær ja. Å finne shortser er lett, altså, shortser som passer. Lårene gnisser ikke så mye mot hverandre som før, så jeg kan også gå i kjole om jeg vil. Og det vil jeg. Jeg går i kjole om kvelden, uten tights. For det er tross alt 40 grader - nesten - på dagen. Og minst tropenetter... Føttene hovner opp mindre enn før, fordi vekten er mindre, og jeg har mindre vann i kroppen. Deilig!

Jeg tar varmen bedre, og jeg klarer med med maten selv om jeg ikke klarere 5-6 måltider om dagen. Varmen reduserer matlysten, og et par øl i skyggen gjør livet uansett godt!

Jeg går i kjoler uten armer. Kan du tenke deg? Jeg som alltid har hatet å vise overarmene. Nå gir jeg blaffen i det! Jeg kan gå med sko med høyere heler og får mindre vondt, og det tar lengre tid før jeg får vondt. Alt fordi vekten er redusert. Og fordi hodet tror at jeg får mindre vondt! Funker det!

Jeg har jogget 5 av 7 morgener, lett i kroppen og tålt varmet godt. Målet har ikke å være å jogge langt, men mer å holde meg i aktivitet. Jeg har spist spaghetti carbonara - en perfekt en - til lunch tre dager. Og jeg som ikke spiser karbohydrater etter operasjonen. Ihvertfall nesten ikke. Så godt det var! Og vel fortjent tenker jeg.

Det er lov å nyte litt! Det fortjener jeg! Og det fortjener du!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar