søndag 5. august 2012

Innveiing uke 34, minus 1 kg, totalt -32 kg

Heihei,
Jeg tror jeg har funnet ei vekt som gir sånn nogenlunde korrekt vekt. Siden jeg jobber borte i en periode, måtte jeg finne ei vekt her. Og Da jeg veide meg i dag ser det ut til at jeg har gått ned en kilo til, Men dette er jo over en periode på flere uker.
Maten jeg har tilgang på her jeg er, er ikke optimal for meg som slankeoperert. Slik blir det å spise i kantine og ikke kunne ordne maten selv. Vi får yoghurt til frokost av og til, men utenlandsk med sukker. Videre får vi kokte egg av og til, det går fint. jeg kan spise to kokte eller stekte egg, og enda få plass til litt spekeskinke for eksempel. Jeg kan også klare to stekte egg. Jeg spiser ikke brød enda. Vel, så og si ikke. jeg har tatt et knekkebrød med tubeost til mellommåltid eller kveldsmat. Til lunch blir det en varmrett med mest mulig kjøtt. Men, det er mye blandingsprodukter som gjør meg frustrert.
Til middat er det også mye blandingsprodukter, men jeg forsøker å finne noe å spise. Jeg spiser lite pasta/poteter, men om jeg ikke får i meg så mye av andre ting spiser jeg heller litt pasta eller pommes frites for å få i meg næring. Jeg har også spist litt godis innimellom. Men det blir jo ikke noe mengder av det.
Av drikke så blir det vanlig jiuce, eplejuice eller multivitaminjuice. Av og til tar jeg melk (0,3% fett) med nesquick i. Veldig godt, og jeg som alltid drikker skummet melk til frokost og lunch må ha litt melk innimellom. Av og til tar jeg havregrøt til frokost. Grøten er lagt på vann her, så jeg heller på litt sukker og skummet melk. Det blir godt, men jeg spiser ikke dette hver dag.
På kvelden tar jeg meg kanskje en alkoholdfri øl eller en brusboks. Men det er fremdeles litt pussig med kullsyreholdige drikker, som gjør at luften kommer opp i småbobler nesten hele tiden. Men det er ikke noe alternativer på kveldstid uten kullsyre, det er synd. Ja, unntatt vann da. Det drikker jeg mye av. Det er varmt her. Ca 40 grader i skyggen.
Det går ganske bra syns jeg.
Og totalt så har jeg gått ned faktisk 36 kilo siden sist sommer. Men, 32 siden operasjonen.
Det er veldig bra! Så nå kan vekten stabilisere seg. Det hadde vært fint!
Min BMI viser 29,2. Dvs overvektig. Jeg er 170 høy og veier 84,5 kilo. Med mye muskler under fettet så er dette ikke representativt for meg, bmien mener jeg.
Jeg tipper at jeg vil bruke str 42-44 i bukse, og det samme eller mindre i overdel. Det må være godt nok!
Så BMI-slaver - TA DERE EN BOLLE!


2 kommentarer:

  1. Innom bloggen din. Imorgen går jeg min siste uke med vanlig mage til møtes. Opereres 13.8. Redd, spent, lengselsfull.... Godt at du har med deg bloggen der du er. Du har skrivet så mange ting som er relevant for meg, at jeg vil ta meg friheten til å fortsette spørre deg om råd og om erfaringer,

    SvarSlett
  2. Takk, Lema! Lykke til! Selv om det er litt ubehaglig med luft i kroppen de første par dagene, og litt utfordringer med å komme inn i flytende/moset mat-perioden, så er dette smårusk i forhold til hvordan livet blir etterpå! Det kan bare gå oppover! Fokuser på det, og ikke småhumper i veien! :-)

    SvarSlett