tirsdag 16. oktober 2012

Jeg har litt vondt i vilja

Jeg har litt vondt i vilja. jeg ønsker å komme meg ut å trene, men jeg kommer meg ikke ut.
Åh...
Jeg har lyst, men jeg kommer liksom aldri så langt at jeg kommer meg ut. Det er litt frustrerende. Det er nesten litt som om jeg hviler litt på lauvbærene. For, jeg har gått ned kjempemye i vekt. Og alt har gått veldig bra etter operasjonen. Jeg har en avtale med min hud om at den skal ta seg sammen, og om et år vil jeg se at den ser helt ungpikeaktig ut tenker jeg- OK, kanskje ikke det, men ihvertfall ganske bra ut. For alt nå, etter 10 måneder og minus 40 kilo så er ikke huden så værst i det hele tatt. Jeg har nok noen flere rynker i ansiktet når jeg smiler. Og når jeg ligger på ryggen og løfter armen og vrir den så får jeg rynker på innersiden av albuen...hehe. Joa, jeg har litt slappere hud på armer og lår også. Men det er ikke mye. Så huden gjør sin del av jobben. Det gjør vel egentlig ikke jeg.

Jeg tror litt av motivasjonen kan være gjemt under for mye arbeid, eller for stort fokus på arbeid. Så, hvis jeg klarer å vri fokus litt, så kanskje jeg klarer å trene litt mere. Det hadde vært flott for både kropp og sinn.

Jeg skal snart ta blodprøver for å se hvordan verdiene mine er, for jeg får ikke i meg bra mat. Det er ikke bare min feil, da jeg må spise i matsaler som jeg ikke kan påvirke tilbudet til. Tro meg; jeg har forsøkt! Så jeg spiser sjokolade og drikker coca cola hver dag for å få i meg næring, og enda så går vekta nedover. Ikke en god løsning, og ikke tilfredstillende heller, men jeg må ha i meg næring for å ha energi til jobben. Om jeg trener så bruker jeg kanskje opp energien der... Eller at jeg klarer å mobilisere mer energi til jobb. Og kanskje litt energi til å være sosial også. Det hadde også vært flott.

Jeg tenker at jeg skal komme meg ut å trene snart. For, som Dr Phil sier; "gjør mer av det som gjør deg glad, og mindre av det som ikke gjør deg glad". Lurt. Og etter at jeg har trent så føler jeg tilfredstillelse, på grensen til glad.

Jeg kan ikke hvilke på lauvbærene, men det må være lov å være fornøyd. Men, jeg skal bruke tid til å komme meg ut, lufte meg, og føle enda større fornøydhet.

Gjør mer av det som gjør deg glad, og mindre av det som ikke gjør deg glad!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar