mandag 8. april 2013

Slapp hud eller smilerynker?

Om noen få dager er det ett år og fire måneder siden min operasjon. Med 40 kilo minus så er det jo muligheter for litt slækk i huden. Og, siden jeg bare juger på alderen (jeg er ikke 36 år, jeg blir 45 til sommeren) så er ikke huden like elastisk som den var for 25 år siden. Kirurgen som opererte meg sa at jeg må gi huden to år. Det gjør jeg. Og, nå er det aktivt innsmøring i fuktighetskrem så ofte som mulig. Ikke glem hendene.

I ansiktet er det flere markerte smilerynker. Det kunne jo ha vært verre, men smilerynker får gå. Elveleiet i øyekroken er blitt en del større, og smilerynkene i kjakane vises også mye bedre. Men, kanskje jeg ser litt blidere ut.. Det er bare fint. Og kanskje smilene blir mer markerte når smilerynkene vises?

Hendene så jeg forrige dagen har blitt litt...litt..tja skrukkete. Men det er sånne bitte små skrukker oppå hånda. Så da blir det håndkrem hele dagen. Men, det er jo ikke akkurat så mange som vil studere mine hender.

Grevinneheng hadde jeg sikkert fra før, men på grunn av fett. Litt skrukker blir det, når jeg drar i huden på underarmene. Når jeg lener meg bakover i stress-less
en, løfter armen over hode og vrir i albueleddet så får jeg tydelige skrukker i huden! Men om noen får meg i den posisjonen frivillig så er det vel helt andre ting vi driver med håper jeg.

Magen er litt slapp. Når jeg står vanlig rett opp og ned så ser den helt ok ut. Men om jeg tar push-ups for eksempel så er det ikke tvil om at det er litt ekstra hud som ikke helt vet hvor den skal gjøre av seg. Men, det har ikke gått to år, så magehuden får ikke mer oppmerksomhet enn mye fuktighetskrem. Det må være nok, for nå!

Rumpa sægger kanskje litt. En god bukse skjuler jo det. Og det ser ok ut i bikini også. (hehe - se dere det? Jeg syns jeg ser ok ut i bikini...hehe) Men med litt trappetrening og oppover-tredemølle kan jeg kanskje trene opp rumpa litt.

Lårene er også litt skrukkete, når jeg drar litt i huden. Så det er rom der for å trene inn litt hud. Litt stretch er ok, men det er nok litt mer enn man skulle ønske - men det er alikevel ikke mye å klage over.

Tærne har ikke fått en skrukk! Kult!

Neida, joda, så. Med mye fuktighetskrem og ved å vente åtte måneder til så får vi se åssen det ser ut. Jeg syns det går bra jeg!
Takk for oppmerksomheten!

2 kommentarer:

  1. Høres ut som huden din har strammet seg fint inn. Jeg har gått ned 50 kilo og har nok en god del mer slapp hud enn du beskriver. Rumpa mi ser ut som hos en 80 års gammel mager gubbe, hehe. Satser på at det retter seg etter hvert :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Beatelill,
      Uffda! Det hørtes litt voldsomt ut. Ja, jeg har en avtale med min hud som ser ut til å funke bra.
      Jeg forsøker i hvert fall å utøve tankeoverføring og positive vibb-overføring til huden hver dag:-) Satser på at det hjelper. Lykke til videre.

      Slett