onsdag 21. mars 2012

En burger som gir magekramper? Pussig

Jeg skulle forsøke meg på en burger på et lokalt burgersted. De er viden kjent for å lage gode burgere. Jeg tok en signaturburger og satte igang. Jeg spiste litt raskt, men roet tempo for å se om jeg klarte å få i meg nok mat for et måltid.
Men, burgeren, selv om den var hjemmelaget var nok for fett. Jeg begynte å føle meg uvel, og fikk faktisk noe som lignet på magekramper. Krampene varte i kanskje 5 minutter, men jeg var uvel noe lengre, kanskje 20 minutter.
Jeg fikk ikke i meg så mye mat i dette måltidet, men forsøkte å spise noen fries, for ihvertfall få i meg noe. De gled ned som ingenting.
Jeg tenker vel at jeg får lage burger selv fremover. Jeg bruker karbonadedeig til kjøttdeig, og har gjort dette i mange år. Ost vil jeg ha på burgeren min, så det har jeg. Dressing finnes i lettvarianter med 3% fett. Det må virke bra i en "proteinburger"! Kanskje en tilleggsblanding med rømmekolle/dressing/yoghurt etc i en egen burgersaus? Og uten noe særlig brød da!

Men, da vet jeg det. Jeg må være forsiktig meg mat som kan være for fet. Jeg har hatt samme anbefaling i mange år siden jeg fjernet galleblæra. selv om jeg har hatt reaksjoner på mat etter at galleblæra ble fjernet, så har jeg ikke hatt magekramper. Og denne uvelheten, som minner litt om sjøsyke, har jeg heller ikke hatt liknende av.

Men stemningen er god alikevel!
God burger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar