mandag 24. mars 2014

Sliten og matt? Prøv B12

Det er perioder hvor jeg er veldig trøtt og sliten. Dette kan komme av arbeidssituasjon selvsagt. Det kan komme av at jeg fremdeles tidvis får i meg for lite næring. Det kan komme av at jeg kanskje av og til har for lite B12. Hvem skulle trodd det?
Og i hvert fall, jeg hadde ikke trodd at jeg skulle ha så kontroll på hva kroppen min har og ikke har.
Etter operasjonen så har jeg stort sett hatt flotte verdier. Jeg tar omega 3 og multivitaminer daglig, men uten om det så har det gått bra. Men jeg har hatt lav B12-verdi over tid. I første tok jeg B12 hver tredje måned. Da det viste seg at jeg hadde lav B12-verdi, og at min jobb krevde mer energi, så har jeg tatt B12 oftere. Det har hjulpet stort.
De siste ukene har jeg vært veldig trøtt og slapp. Jeg kom plutselig på at det er fire måneder siden jeg tok B12 sist. Så, siden jeg har med meg en 5-pakk med ampuller på resept, så fikk jeg satt en sprøyte. Det kjenner jeg faktisk. Jeg syns i hvert fall at jeg kjenner det. Jeg er ikke så trøtt og matt lengre, og syns jeg orker mere.
Etter operasjonen så tar jeg regelmessige blodprøver som viser omtrent ALT av verdier i kroppen. Det er ikke mange som har så kontroll på hvor verdiene ligger i forhold til normen, som jeg har. Det føles ganske bra. Det føles veldig bra.
Og, når jeg kan regulere dette litt selv, med f eks B12 så gjør jeg det som er best for meg, og det som er best for kroppen min.
B12, Guds gave til min mage!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar