mandag 2. januar 2012

Dag 21 - 2 januar (3 uker innveiing)

Jeg har gått ned ca 1,5 kilo siste uke.
Jeg er litt usikker på 100-grammene fra operasjonsdagen så derfor så blir det litt sånn ca.
Men minus en til to kilo på en uke er veldig bra. Denne uka er det spesielt bra fordi jeg har gått over til moset mat. Det fører til at kroppen trenger noe tid til justering, samt at det blir lagret mer mat i kroppen før den går naturlig ut av systemet.

Det går fint med moset mat, men det er noe mat som kjennes tyngre enn andre mattyper.
Knekkebrød virker som om går saktere igjennom magen enn annen moset mat.
Idag har jeg lagd eggerøre med kjøttbiter i (kokt skinke, kyllig/kalkun-pølse) og den går sakte ned. Det er sikkert kjøttet som gjør at det går saktere. Og, ja, jeg passer på å tygge veldig godt. Det anbefales å tygge hver bit minst 25 ganger og det gjør jeg.

Jeg er også forsiktig med drikke, men det er vanskelig å ikke drikke under måltidet. Jeg pleier ikke å drikke mye under måltider uansett, men når det kjennes ut som om maten stopper opp hadde det vært godt å kunne ta en liten slurk med vann eller melk.

Totalen er da at jeg mangler noen hundre gram på å ha gått ned 10 kg på tre uker.
Hurra! Da er jeg faktisk nesten halvveis av det jeg i første omgang ønsker å gå ned.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar