onsdag 4. januar 2012

Jakten på osten

I LOVE OST!
Sa jeg at jeg elsker ost?
Gule, brune, hvite, røde, blå. Alle!
Men, etter gastric sleeve så sier anbefalingen at ost må ha under 10% fett (og 10% karbo).
Så da har jakten på osten satt i gang!
Joda, de har jo noe utvalg på Cooperativen, Rema, Rimi, Kiwi, Mega og whathaveyou!
Men, jeg vil ha blåmuggost, brie, hvitløksost, stinky cheese...
Og det aller beste er jo at ost er en fin proteinkilde!.
Jeg går ut fra at jeg ikke kan spise 60 gram osteproteiner hver dag, men det hadde jammen vært fristende.

I Danmark fant jeg smøreoster med urter og hvitløk som har under 17% fett. Disse ligger nå i mitt kjøleskap.
Videre skal jeg på rekognosering til Sverige neste uke. Da skal vi se hva de har der.
Og billigere sikkert også.

Så får jeg heller se når jeg reiser andre, mer ostevenlige land, for å finne enda flere alternative oster.

Ah...I love ost!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar