søndag 18. desember 2011

Dag 1 etter gastric sleeve 13 desember 2011

Jeg våknet opp dagen etter operasjonen kl 0700 da en pleier kom inn med tabletter, og satte også ei sprøyte mot blodpropp i magaskinnet. Eh..magafettet.
Jeg måtte ikke stå opp, men tok på grilldressen og tenkte det var lurt å begynne å jobbe med å få inn væske.
De andre som ble operert dagen før var også de fleste oppe og vi snakket litt sammen i gangen og på dagligstuen.
Det skulle være møte med ernærngsfysiolog kl 0915 som alle skulle være med på.
Jeg tøflet bort og lagde meg litt posesuppe for å ta det til frokost. Da fikk jeg vite, da kirurgene kom innom for å høre hvordan det gikk, at det var velling, havrevelling på dagligstuen. Så, da ble det havrevelling til frokost. Jeg kan tenke jeg at jeg spiste omlag 1 dl med teskje.
Det gikk veldg greitt. Jeg tok ikke kanel på, for jeg pleier ikke ha kanel på grøt.

Etter frokost dusjet jeg alene (selvsagt)(det gikk fint) og så var det ernæringsfysiologen.
Jeg ble litt sliten etter først dusjinga, og så dette møtet, men det gikk greitt. Jeg hvilte mellom rundene med å tøfle frem og tilbake i gangen, og drikke nok vann/væske.

Det gikk helt fint utover dagen og jeg lå på senga å så noen tv-serier på lap top'en jeg hadde med.
Jeg sjekket Facebook, sendte noen meldinger og alt gikk fine and dandy.

Sent på dagen var det utskrivingssamtale med kirurg/lege, og vi fikk også overlevert handleliste, resepter, sykemelding etc. Alt var veldig profesjonelt gjennomført. En av pasientene ønsket å reise og gjorde det. Jeg ble over ei natt til, da jeg hadde avtale med ei venninne som bor i Oslo om å ligge over hos henne fra onsdag.
Kvelden og natten gikk veldig bra. Det var fremdeles noe "tetthetsfølelse" i øvre del av magen for å få ned drikke, men det gikk greitt. Klarte å få i meg mer denne dagen.
Snart klar for den store verden alene!


Om natta ba jeg om å få noe smertestillende, jeg vet ikke om det var luftsmerter (luft fra de blåste opp magen under operasjonen) eller om det var skjære-opp-smerter. Men jeg kjente ikke noe mer ubehag ihvertfall.
:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar