søndag 25. desember 2011

Fjerning av stingene - første B12-sprøyte 23 desember

Idag har jeg hatt time hos fastlege for å fjerne stingene.
Det er jo 5 innganger i magen, på høyde med navlen, som ble brukt under operasjonen. Det er to på hver side av navlen, samt at de brukte navlen også.
Jeg var på mitt lokale legesenter og fikk fjernet stiftene, det var stifter og ikke tråd.
Det gikk helt ok. Dog, da jeg var på butikken etterpå har jeg nok beveget meg litt uværent for sårene på hver side av navlen sprakk opp igjen. Det føltes ekkelt, men ikke vondt. Jeg tapet de igjen og har på plaster og tape til de har grodd ordentlig. De to ytterste sårene samt navlesåret har grodd fint.
Jeg hadde også med meg B12-sprøytene som jeg skal ta hver tredje måned fra nå og ett år fremover.
De spurte og var genuint interessert i hvordan operasjonen hadde vært og hva jeg syns. Det var hyggelig.
Jeg ønsker jo å involvere min fastlege i dette "prosjektet" mitt, siden hun også fremsendt en henvisning til overvektsklinikken på Aker, som dog ble avvist. Jeg var ikke tykk nok, og siden jeg ikke har noen tilleggssykdommer ville de ikke ta meg inn.
Siden jeg hadde BMI på 40, som er grensen (BMI på 35 med tilleggssykdommer, eller BMI over 40) så kunne jeg anket, men jeg har ikke tid!
Jeg skal bli UNG, PEN og RIK!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar