tirsdag 20. desember 2011

Dag 7 - 19 desember

Idag er det veiing!
Minus 6 kilo første uke! Det er jeg fornøyd med.
Når jeg ønsker å gå ned 20-25 kilo, og sikkert iht en fettvekt har 40-50 kilo fett på kroppen, så er dette en god start.
Fortsetter det slik er jeg ferdig til nyttår! Neida!
Men, fortsetter det slik så er jeg meget fornøyd.
Da skal det ta kort tid til jeg kan være så aktiv som jeg ønsker ihvertfall. Dobbeltdeilig.
Men, jeg er klar over at selv om man mister mye vekt de første 5 ukene så må jeg være foreberedt på både å treffe på platåer, og at vekten stabiliserer seg der jeg ikke ønsker det.
Det er vel der jeg kan bruke ernæringsfysiologen på Aleris til hjelp også. Og om det er slike tema som dukker opp så vil jeg bruke fagfolk som kjenner gastric sleeve-opererte kropper bedre enn meg.
Men, min innstilling er uansett at dette er mitt prosjekt, mitt ansvar og min kropp. Det vil være individuelle forskjeller på hvordan mat tålereres og hvordan vektkurven går nedover.
Det er jeg forberedt på og dette SKAL gå bra!

Dette var første dagen som jeg blandet egg i suppa. Jeg lagde 2 dl posesuppe, tok 3 skiver koke skinke og 1 hardkokt egg å moset i suppa. Dvs jeg bruker den berømmelige stavmixeren. Åh. Det ble godt. Men så mektig! Jeg spise/drakk ca 1 dl, og sparte resten til et senere måltid. Denne mixen ga over 20 gram proteiner og det er noe kroppen trenger, både for næring og mest for at opersjonssåret skal gro.
De utvendige småsårene som er stiftet klør som bare det, så de gror fint!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar