onsdag 30. mai 2012

To is er bedre enn en is

Noen dager er det tungt å få i seg nok og riktig mat. Lange dager på jobben med uendelige møter, dårlige muligeter for rett mat og reising er til sammen litt ugreit. Jeg forsøker å ta med meg noe i veska men porsjonspakkede knekkebrød knekker....
Jeg har ikke igjen noen måltidsbarer og må få kjøpt inn det snarest tror jeg. Selv om jeg forsøker å drikke nok og mye vann så blir det ikke nok. Og det blir for mye kaffe. Svart, men dog. Jeg tar te når jeg kan. Det er mer skånsomt for magen kjennes det ut som.
Når jeg spiser hotellfrokost forsøker jeg å ta med et eller to hardkokte egg i veska. Egg går alltid fort og lett ned, og det er mye proteiner som holder lenge i magen.
Å spise middag ute er relativt uproblematisk, men jeg er litt lei akkurat nå av å betale 400kr for å få i meg mat på størrelse med en banan. Og mye av den maten som er rimeligere er blandingsprodukter eller noe jeg ikke vil ha.
For å fylle på med næring tar jeg meg da kanskje en ordentlig cola. Eller jeg har idag tatt en is. Lunchen var en rekebaguett hvor jeg spiste nesten ikke noe baguett. Den legger seg så tungt i magen. Men cola gir næring, ja jeg vet; sukker. Men is er godt. Jeg må innrømme at i dag, en travel dag med møter, så har jeg spist TO is. Og jeg har ikke dårlig samvittighet. Faktisk. Jeg går ned i vekt, og jeg MÅ få i meg noe næring på slike dager.

Det føles ganske deilig å ikke ha dårlig samvittighet for å spise is, men sånn er det nå. Deilig, både følelsen og isene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar