mandag 25. juni 2012

Innveiing uke 28: - 1 kilo ned - totalt minus 31 kilo

Jeg har gått ned nesten to kilo de siste 10 dagene. Det var merkelig. Jeg trodde, etter noen uker med liten vektnedgang, at jeg nå hadde begynt å stabilisere meg. Men neida! Da er det fremdeles noe fett som må av. Det er ok, men jeg må passe på så jeg ikke går ned for mye.
Jeg har nå gått ned totalt 31 kilo på litt over seks måneder.
De siste to ukene har jeg forsøkt å spise så mye jeg kan og ofte jeg kan. Jeg har forsøkt å spe på med knekkebrød med leverpostei eller makrell i tomat når det har blitt lenge mellom måltidene. Det gir tydeligvis resultater når jeg spiser "mye". Det jeg oppfatter som mye er jo ikke mye! Men kanskje riktigere "ofte". Jeg må fremdeles bli bedre på å planlegge og ha med mat i veska, men jeg merker at det ikke er lett. Jeg må bestille opp flere måltidsbarer og proteinbarer som er lett å ha i veska. Det blir bare sus om jeg må ha med egg og ost og det blir liggende i mange timer. Og hvis vi er heldig så kommer sommerværet og da kan jeg ikke ha for mye matvarer i veska.
Nå som jeg har fått sommerferie kan jeg også kjenne at jobbstresset har sluppe taket. For min kropp er negativt jobbstress årsak til ukontrollerbar vektoppgang, så jeg vil anta at når kroppen slapper mer av kan det hende at jeg går ned i vekt også. Det har skjedd også før operasjonen.
Centimeterene går nedover fremdeles, men jeg ser at jeg må begynne å trene mer regelmessig for å begynne å stramme opp. Huden og jeg har som kjent denne avtalen at den får to år på seg for å ta seg sammen. Der ligger vi fint i rute!
Og litt slappere hud, enn bukspreng over fett, er helt greitt.
Nå blir det å pakke badeklær, sommerkjoler, sandaler og badeanda mi. Jeg skal til syden. Neste ukes innveiing blir utsatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar