mandag 30. april 2012

Innveiing uke 20 - minus 700 gram - totalt 25 kilo fremdeles

700 gram er litt lite å rapportere om. Men, på den annen side så har jeg jo rapportert om en halvkilo, og ingen vektnedgang. Så hvorfor ikke? Jeg registrerer at det ikke gir utslag på BMIen min (teller kun hele poeng). Og jeg teller kun hele kilo i total vektnedgang. Så det er ikke så mye nytt. Jeg driver å vurderer om jeg skal innføre veiing annenhver uke nå som mesteparten faktisk er tatt av. Jeg vet at jeg må gå ned 20 kilo til for å komme på BMI 25 og dermed være "normalvektig". Men det er ikke noe mål for meg. Jeg er nå fornøyd med vektnedgangen min, og er veldig happy som jeg er. Jeg kan trimme som jeg vil, jobbe og være aktiv som jeg vil, og kjøpe klær! Men, jeg skal nok ned noen små kilo til. Det er nok helt ok, men kanskje det er mer motiverene å veie meg annenhver uke isteden.

Når det gjelder spising så spiser jeg fremdeles som jeg har gjort etter operasjonen. Jeg forsøker å spise mye proteiner, og at matvarene inneholder under 10% fett og karbohydrater. Jeg har ingen problemer med dette og ser ingen grunn til å slutte med dette. Jeg er forsiktig med hva jeg spiser, og er forsiktig med mengden jeg spiser. Om jeg spiser for fort så merker jeg det godt. I dag morges "kastet jeg innpå" et kekkebrød med leverpostei, et glass melk og en yoghurt. Det gikk unna på under 10 minutter tror jeg. Da kjente jeg det etterpå, det var for fort. Det var heldigvis ikke veldig ubehagelig, bare litt ubehagelig, og gikk over i løpet av noen få minutter. Om jeg har spist mye for mye eller veldig for fort, så vil jeg kunne kjenne ubehag i opp til 15-20 minutter. Det er jo ingen vits i å utsette seg for det. Og ihvertfall ikke når dietten går bra.

Nå skal det sies at jeg har spist antageligvis 15 nonstop idag. Og jeg tok et vinglass i går kveld. Og lørdag kveld. Men jeg har ikke dårlig samvittighet for dette. Om vektnedgangen stopper så vil slike ting forsvinne ut av dietten veldig raskt.

Men igjen - NED ER NED!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar