onsdag 8. februar 2012

Er null null?

Jeg lurer litt. Siden jeg må switche mellom to forskjellige vekter, og registrerer vekt og mål og mat på Vektklubben til VG så blir jeg litt forvirret innimellom.
Jeg har ikke gått ned noe ifølge vekta mi hjemme, MEN når jeg registrerer vekta på Vektklubb så har jeg gått ned 200 gram. Da føltes jammen verden litt lysere.
Det er rart men kjent.
Det er merkelig at vekta skal ha så stor betydning. For 200 gram, DET kjenner jeg ikke på buksa altså.
Jeg bryr meg sånn sett ikke om 200 gram, men nedgang i seg selv er merkelig lettende på humøret.
Dette er nok kjernen i hodeproblematikken i slanking, mener jeg!
Om jeg har gått ned 9 centimeter rundt hoftene på en uke, etter noen situps og løpeturer på tredemølla, så burde det vær god motivasjon. Men 200 grams nedgang - eventuell nedgang - føles mer viktig.

Fokus fokus!
Jeg går ned i vekt! Det vil komme platåer, men ikke stoppe opp og stabilisere seg enda. Det vil si at jeg kan spise det jeg får i meg, nesten. Og ihvertfall så lenge kroppen tar det. Dette er jo innenfor de retningslinjer jeg har fått fra Aleris; mye proteiner, under 10% fett/karbo pr 100 gram etc.
Jeg har på 8 uker gått ned 14 kilo. Denne uka har folk på jobben begynt å kommentere dette, og jeg jobber i et miljø hvor det skal mye til for at slike ting kommenteres.
Det er hyggelig at det blir lagt merke til! Jeg merker folk er litt forsiktige i hva de sier når de kommenterer min vektnedgang, eller krymping som en kollega sa. jeg har sagt ifra til mine nærmeste kollegaer at jeg har operert, og at vektnedgangen skyldes det og ikke at jeg har fått kreft!

Så når vi tar ut de positive sidene, og dette er nok den viktigste prosessen jeg må ha iboende i meg, så må jeg gå ned på størrelser på klær, jeg har en total vektnedgang som er mellom1 og 2 kilo i uka, jeg kan trene og spise uten plager, og jeg går nedover i vekt og centimeter!

Hurra!

1 kommentar:

  1. Dette er en prosess. Som de aller fleste XXL damer vil vel du også bli kvitt "flesket" så fort som mulig (svisj svusj- borte borte!). Men som hos de aller fleste er kanskje kroppen din litt smartere enn bevisstheten din og tar heller dette litt langsommere. Alle deler av din fysikk har godt av dette. Sannsynligvis vil du se en "stor" dame i speilet i lang tid fremover uansett.... jeg liker at du har fokus på alt som virker- det er løsningen. Dessuten er det slik at " dom dager som går ock gått- er sjælva livet" fritt oversatt til svensk. Det er i dag det handler om! Og i dag får du et heiarop fra meg... gleder meg til min tur- hva nå enn det blir og når!

    SvarSlett