mandag 20. februar 2012

Feriemat og flymat

Jeg har vært en uke i Dubai og kom hjem idag. Jeg har vært litt reiseleder og hatt med folk, men har forsøkt å få i meg mat og drikke regelmessig. Jeg har gått kjempemye og også fått trent et par ganger.

Flymaten har i utgangspunktet vært ok. Det har vært alternativer med proteiner, og det blir nok mat. Boller, rundstykker og baguetter med pålegg er jeg ikke så glad i. Da tar jeg heller opp en ferdigpakke med knekkebrød, eller en Herbalife-bar og tar dette som et måltid/mellommåltid.
Det er alltid nok drikke på utenlandske flyselskaper (jeg brukte Lufthansa denne gangen) og godt utvalg i f eks juicer.
Hotellet hadde frokost med eggerøre, kokte egg, og omelett stket på bestilling. I tillegg noe kjøttpålegg, bacon av kalv (muslimske land unngår bacon av svin), og grønnsaker og oppskjært frukt. Det var oster, og også juicer. Så, frokost gikk greitt.
Food courter på shoppingsentre har alle valg av mat; Subway . nei ikke enda, selv om jeg kunne blitt mett av pålegget, og sub er godt og sunt. De har japansk mat, pizza, burgere, kinesisk, grillmat....ALT!

Burgere; vel, tok en dobbel cheeseburger (mye kjøtt er mye proteiner) før jeg gikk på fly hjem og siden jeg ikke hadde hatt middag. Burgeren hadde to karbonader samt ost og sylteagurk, og jeg fikk i meg litt over halve. Det gikk også godt ( med tanke på magen), men var nesten så jeg fikk dårlig samvittighet av å spise burger. Hm, mange gamle fordommer som ligger i junkfood og feite folk.

Mellommåltidene gikk det dårligere med. Fort gjort å spise for få måltider, og da spise for fort slik at maten forstopper seg og jeg ikke får i meg nok. Hadde med herbalifebarer, og knekkebrød i ferdigpakker. Og på reisen til ferie hadde jeg med osteknekkebrød. De er virkelig geniale.

Det går ihvertfall an å leve godt på ferie, selv med liten mage. Og så lenge de både i Dubai og Frankfurt spurte om det virkelig var meg på passbildet mitt så tenker jeg at; ja! Jeg mister vekt! Woot woot!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar