tirsdag 20. desember 2011

Dag 3 - 15 desember

Idag drar jeg hjem! Det skal bli godt!
Da jeg sto opp måtte jeg sette den første av 7 sprøyter i magefettet - så lenge jeg har det - for å motvirke blodpropp. Gikk greitt gitt, selv om jeg aldri har gjort dette før. Så fort sprøytespissen kommer igjennom huden, som virker litt seig, er det peace of cake å dytte den helt inn i fettet. Ingen smerter å sette sprøyta nei.

Det gikk greitt å sitte og kjøre selv. Ingen smerter, kun noe ømhet inni magen om jeg bøyer med "riktig".

Jeg var innom å handlet litt, men merker at jeg blir fort sliten.
De første dagene til nå har jeg sovet en time eller to midt på dagen, men dette er førsdag dagen jeg ikke gjør det. Og det går bra.

Hjemme igjen så lager jeg suppe. Jeg tar litt buljong, som jo ikke er spesielt spennende.
Melk! Åh....det var deilig å ta litt avkjølt skummet melk. Jeg pleier å drikke skumet melk, så det var ingen overgang.
.
Porsjonspakker med suppe fra Toro er helt ok. Spesielt tomatsuppene er gode. Og den mexicanske er litt krydret også. Deilig! Jeg er klar over at magen kan si at den ikke vil ha det hodet vil, men til nå går det bra.

Yoghurt går også greitt ned.
Alle porsjoner er selvsagt små. Jeg klarer å drikke 1,5-2 dl melk. Over tid, med små slurker selvsagt. Men, det går ned. Yoghurt med litt mer konsistens tar litt mer tid.

Ah!
Deilig å være hjemme.

Til natta bygger jeg opp litt puter for å kunne heve overkroppen i senga. Det var godt å ha det alternativet. Men jeg slet litt med å finne en god og hvilende posisjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar