søndag 25. desember 2011

Dag 9 - 21 desember

Hallo!
Ja, sånn går no dagan.
Det går lettere og lettere å få ned drikkevarer. De første dagene føltes det som om væske stoppet opp i halsen, eller i spiserøret (uten at jeg vet helt hvor spiserøret starter og slutter, og hvor f eks magesekken begynner. Men jeg kan gjette meg til hvor magesekken begynner etter hvor ømheten fra operasjonen har vært.

Det går greitt å sove og snu seg om natta.
Og det føles deilig.
Jeg har begynt å få veldig lyst til å begynne å trene, og da tenker jeg å jogge.
Men jeg er litt usikker på om det er bra for operasjonssåret i magesekken. Hullene uttapå begynner å gro så de er jeg ikke redd for.
Men, det skulle ringe en sykepleier fra Aleris til meg ila uka så jeg kan spørre da.

Jeg ser frem til jul og forbereder julemiddag i form av suppe. Det er ikke noe forsakelse, men er helt ok.
Idag shoppet jeg med ei venninne og vi gikk på Big Horn steak house. Hun kjøpte middag, og jeg kjøpte løksuppe. Jeg spise litt av den, kanskje 100 ml, og det gikk greitt. Jeg tok av brød og ost, selv om det hadde vært veldig godt å spise. Min venninne slukte de! Og, jeg var forsiktig med å spise løken. Jeg prøvde litt og tygde den godt. Jeg fikk ingen avviksreaksjoner i magen og det var godt å kunne kjøpe noe på restaurant.
Jeg fikk se at de har ettermiddagsbiff på Big Horn til kr 179,- og tenker at jeg tar en tur dit når jeg kan spise igjen om tre uker. Det er jo mye protein i kjøtt, og ren biff må være bra så lenge jeg er forsiktig med tilbehøret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar