søndag 29. januar 2012

En ordentlig ostetallerken

Jeg fikk denne oppskriften av ei venninne og kan spise denne selv om jeg ikke kan spise mye, og helst mat med under 10% fett og karbo. Ostetallerken, tenkte jeg...men dette er en ordentlig ostetallerken.
Du trenger smøreost med under 17% fett. Jeg bruker Philadelphia light av et eller annet slag, eller en eller annen krydder/hvitløks-smøreost som jeg finner i utlandet. Jeg må ha sånne søte små tomater; cherrytomater eller hva de heter. Rødløk, sweet chilli sauce, frisk basilikum og persille.

Finn en tallerken med litt forhøyet kant. Smør osten på tallerkenen.
Skjær tomater i små biter, og skjær rødløken i enda mindre biter. Strø dette over hele tallerkenen.
Så strø over hakket basillikum og persille.
Til slutt hell over litt sweet chilli sauce.

Bruk små kjekser og "scoop" opp en bit og putt i munnen. Flere kan dele samme tallerken i litt middelhavs-stil.

Så lenge en velger lette alternativer så må en vel kunne ta en to-tre kjekser av dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar