fredag 27. januar 2012

Hvordan svelge drikke - det burde noen ha sagt...

Jo, nå skal du høre. Da jeg våknet opp etter operasjonen var jeg veldig tørst. Det var sikkert fra anestesien, men også fordi jeg hadde jo måtte faste frem til operasjonen. Så snart som mulig skulle jeg også begynne å drikke, ikke bare vann men også flytende næring som supper, velling, proteindrikker og utvannet juice - og skummet melk da.
Jeg ble fortalt at jeg skulle ta små slurker. Og det gjorde jeg. Det føltes rart. Det virket nesten som om jeg overforsiktig at jeg svelget mer luft enn jeg vanligvis gjør når jeg drikker. Og luften skulle jo ut, heldigvis oppover. Men det var ikke slike raper som kommer fra magen. Neida, det er mer slike små luftbobler som føles som om de kommer fra enten spiserøret eller øverst i magesekken. Det virker som om dette er fordi jeg drikker så anstrenget.
Rett etter at jeg kom fra sykehuset så var det noen få ganger jeg tok slurker med drikke og glemte å ta små slurker. Da gikk det bra! Selv om jeg i et øyeblikk, da jeg kom på at jeg skulle ta en lite slurk, var redd for at jeg skulle ha tatt for mye om gangen. Men neida, dette gikk bra. Dette merker jeg enda, at når jeg ikke tenker på at jeg skal ta normale til små slurker, så går det ned. Når jeg forsøker å være forsiktig så svelger jeg mer luft enn normalt.
Når jeg spiser mat så blir det nå det samme. Jeg forsøker å tyggge og svelge så forsiktig jeg kan. Men der også er det litt mer luft enn normalt som skal opp. Og det samme her, ikke sånne vanlige raper men mer små luftbobler som må opp.
Pussig!
Jeg skulle ønske noen kunne sagt noe om dette på sykehuset eller i en blogg.
Men nå har jeg, så nå vet du!
God drikke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar