tirsdag 31. januar 2012

På hotellseminar - med kakepauser

Denne uka er jeg på kurs og vi bor på hotell med konferansesenter. På en måte er det deilig når maten blir servert, og man kan spise "hva man vil". Men på en annen side ligger det en del begrensninger i dette også.
Jeg skal drikke 10 minutter før et måltid og vente med å drikke til 20-30 minutter etterpå. Det er vanskelig å gjøre om jeg sitter i en matsal. Jeg har eplejuice på rommet, men jeg som foretrekker skummet melk før måltidene er ikke helt fornøyd med løsningen. Til frokost så er det eggerøre og halve kokte egg, og reker, og grønnsaker, og kokt skinke og og og...så her går det an å finne noe. Egg gjør meg veldig mett fort. Så da rekker jeg ikke å spise så mye mer til frokost. Og da blir jeg fort sulten igjen, merk ikke hodet mitt, men magen blir sulten.
Typisk for kurshoteller er det ferske kanelboller til kaffen, og da tar jeg opp en pakke ferdigsmurte knekkebrød. Vi får også oppskjært flott frukt, men det monner så lite og jeg blir fort sulten igjen.
Lunchen har både varmretter og kalde retter så da blir det kjøtt, skinke, ost, og litt grønnsaker om jeg har plass.
Til middag igår var det en treretters hvor jeg følte magen ikke ble så lykkelig. Idag var jeg å snakket med restauranten, og sjekket menyen. Vi fikk suppe til forrett, det var jo helt ok. Hovedrett var reinsdyr, og jeg ba om å få sausen ved siden av. Desserten med pannacotta var jeg litt usikker på så jeg fikk en fruktsalat isteden. Hotellet var veldig imøtekommende så det gikk bra.
Jeg har en pakke kokt skinke og osteskiver i kjøleskapet på rommet da det er lang tid mellom måltidene. Så, det går på et vis. Men det er lettere å være hjemme selvsagt, enn å være borte når jeg skal innføre nye rutiner på matfronten.
Og disse kanelbollene lukter himmelsk. Til lunchbuffeten er det også et dessertbord, så idag gikk jeg over for å snuse på det. Jeg tok en spiseskje karamellpudding, og litt mindre av en sjokoladekake. Det var mest for å få en smak av de, og magen tok det bra, og jeg fikk kun en smak slik jeg ønsket.
Fordelen med å bo på hotell er at måltidene ga med en mulighet til å teste ut mange forskjellige retter og matvarer for å se om magen tålte det, og om jeg fortsatt syns smaken var ok. Ulempen er jo at det ikke er rom for den fleksibilitet som jeg trenger rundt måltider, f eks med begrensningene om å ikke drikke under måltidene, men før og etter.
Vanligvis ville jeg drukket en del kaffe på et slikt seminar men magen syns nok det blir litt sterkt med kaffe. Så, jeg har fått i meg mye vann, og så tror jeg at jeg forsøker å finne litt te i morra, for å fylle opp væskebalansen med annet enn vann. Det blir litt kjedelig med kun vann.
Igår trenet jeg etter kurset og før middag. Da ble det totalt sett ikke mange kalorier jeg fikk i meg, når jeg hadde trukket av de jeg trimmet bort. Jeg skal trene et par ganger til denne uka og svømme, siden vi har det her på hotellet. Jeg er spent på om det gir utslag på vekta neste mandag. Jeg krysser ihvertfall fingrene.
Ny milepæl kommer opp om et par kilo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar